Általános szerződési feltételek
Kérjük, hogy kapcsolatfelvétel (érdeklődés, ajánlatkérés, megbízás, vagy megrendelés) előtt figyelmesen olvassa el ezt a dokumentumot!
1. Az Általános Szerződési Feltételek érvényességi köre
Az általam nyújtott informatikai szolgáltatások (honlapkészítés, webáruház készítés, webfejlesztés, általános tanácsadás, keresőoptimalizálás valamint a felsoroltakhoz közvetve vagy közvetetten kapcsolódó további tevékenységek) igénybe vételével Ön kijelenti, hogy elolvasta, megértette és magára nézve kötelező érvényűnek ismeri el jelen dokumentumban rögzített szerződési feltételeket, valamint annak minden pontjával egyetért.
Jelen dokumentumban rögzített feltételek az irányadóak minden olyan esetben, amikor a Megbízott személy (jelen honlap üzemeltetője) és Megrendelő (továbbiakban együtt: Felek) közt létrejött megállapodás (továbbiakban: Megbízás) feltételeiről dokumentum másképp nem rendelkezik.
2. Szolgáltatások megrendelése
A szolgáltatásokra a megrendelését írásban (1) vagy szóban (2) adhatja le.
- Az írásban leadott megrendeléseket a www.websiteplanet.hu honlap (továbbiakban: honlap) ajánlatkérésre, kapcsolatfelvételre vagy megrendelésre szolgáló űrlap felületein keresztül-; vagy a kapcsolattartó E-mail címen; illetve üzenetküldő szolgáltatásokon (például: iMessage, Viber, Facebook Messenger, Skype stb.) keresztül fogadjuk.
- Szóbeli megrendeléseket személyesen, a kapcsolattartói telefonszámon; vagy VOIP szolgáltatásokon (például: FaceTime, Viber, Skype stb.) fogadok.
A megrendelést a Megbízott személy visszaigazolja a Megrendelő felé és az általa megjelölt igények alapján tájékoztatást küld a feladat megvalósításának feltételeiről, valamint a kondíciókról.
Érvényesnek tekinthető a megrendelés, ha a Megrendelő elfogadja a Megbízott személy ajánlatát, így Megbízás jön létre a Felek között a leírt igények szerint, melyre nézve – amennyiben egyedi megbízási szerződés másképp nem rendelkezik – jelen dokumentum feltételei az irányadók.
A Megrendelő által elvégzésre kijelölt feladat illetve megrendelt szolgáltatás (továbbiakban: Megbízás) részleteit és az ő ezekkel kapcsolatos igényeit (továbbiakban: Specifikáció) kizárólag az érvényes megrendelés létrejöttének pillanatáig a Megbízott személy tudtára hozott és átadott információk (működési elvek, azzal kapcsolatos elvárások, funkcionalitás, tartalmi struktúra, szöveges-, képes- és videós elemek, stb.) képezhetik. Újabb – tehát az eredeti megrendeléskor a Megbízott személlyel nem közölt – igények esetén Felek külön megállapodásban rögzítik a megvalósításhoz szükséges feltételeket, határidőket és kondíciókat, melyek kiegészítik az eredeti megállapodás tartalmát.
3. A szolgáltatások teljesítése
A Megbízás teljesítése akkor kezdhető meg, ha a Megrendelő nem rendelkezik kifizetetlen díjbekérővel vagy számlával a Vállalkozó felé. A szolgáltatások folyamatossága abban az esetben biztosítható, ha a Megrendelő nem rendelkezik tartozással (lejárt díjbekérővel- vagy számlával) a Megbízott személy felé.
- A Megbízás megkezdettnek tekinthető, ha a Megbízott személy annak teljesítését a Megbízás létrejöttét követően vagy a Megrendelő kérésére megkezdte.
- A Megbízás teljesítés alatt állónak tekinthető, ha a Megbízott személy azon dolgozik (annak teljesítését végzi); illetve, ha a Megbízás tárgya folyamatos teljesítésű szolgáltatásra vonatkozik.
- A Megbízás teljesítettnek tekinthető, ha a végeredmény Felek által kölcsönösen elfogadott specifikációban rögzített kívánalmaknak megfelel.
- A Megbízás átvettnek tekintendő, ha a Megrendelő a Megbízási díjat kiegyenlítette, vagy a szolgáltatást nyilatkozattal- vagy ráutaló magatartással használatba veszi.
A szolgáltatások jellege folyamatos teljesítésű, azaz a Megbízott személy azokat a teljesítés megkezdésétől a teljesítés időpontjáig folyamatosan biztosítja a Megrendelő részére.
4. Határidők
A Megbízás elvárt teljesítési határidejét a Felek a megállapodás időpontjában rögzítik, mely iránymutatásként szolgál a teljesítésre vonatkozóan. A Felek tudomásuk veszik, hogy a szolgáltatások sikeres teljesítése kölcsönös együttműködést igényel a Megrendelő és a Megbízott személy között, így törekednek a rögzített határidők betartására és mindent megtesznek azért, hogy megállapodás teljesítése gördülékenyen haladjon.
Előfordulnak olyan esetek, amikor a Megbízott személy jóváhagyást, illetve véleményezést kér a Megrendelőtól. Amennyiben a Megrendelő ezeket nem biztosítja időben a Megbízott személynek, a megbízásban megjelölt határidők automatikusan az eltelt napok számával hosszabbodnak.
Amennyiben vélelmezhető, hogy a határidők valamilyen okból kifolyólag nem tarthatók, a Felek kölcsönösen tájékoztatják erről egymást a csúszás okairól és annak várható mértékéről. A határidőktől való eltérés feltételeiről és jogkövetkezményeiről az egyedi megállapodási szerződés rendelkezhet.
5. Fizetési feltételek
A Megbízott személy a Megrendelő beleegyezésével jogosult számlát kiállítani a megrendelt-, teljesítés alatt álló-, vagy folyamatosan biztosított-, illetve a már teljesített szolgáltatásokról, akár több részletben, a Megbízásban (megállapodásban) rögzített feltételek szerint.
A szolgáltatás teljesítését, átvételét teljesítésigazolással, írásban (papír alapon vagy E-mailben) vagy szóban igazolják egymásnak a Felek.
A Megrendelő a szolgáltatás rendelkezésre bocsátásáért és a felhasználási jogokért a Megbízásban rögzített összeget fizeti meg a Megbízott személynek. A Megrendelő a teljes összeg kifizetésével elismeri, hogy további követelése nincs a szolgáltatás teljesítésre vonatkozóan, azt átvettnek tekinti.
Amennyiben a Megrendelő a számára kiállított díjbekérőt vagy számlát az azon megjelölt fizetési határidő lejártáig nem rendezi, a Megbízott személy jogosult:
- A megrendelt szolgáltatás külön értesítés nélküli szüneteltetésére vagy felfüggesztésére,
- és a Megbízás azonnali hatályú egyoldalú felmondására.
Késedelmes fizetés esetén a Megbízott személy jogosult a késedelem időszakára a Magyar Nemzeti Bank (továbbiakban: MNB) által meghatározott jegybanki alapkamat kétszeresével számolt késedelmi kamat felszámítására. A szolgáltatás késedelmes fizetése miatti felfüggesztésből eredő károkért a felelősség kizárólag a Megrendelőt terheli, Megbízott személy azokért nem felel.
6. A szolgáltatás szüneteltetése, felfüggesztése
A szolgáltatás szüneteltetésére sor kerülhet, ha:
- A Megbízott személy vagy Megrendelő felmondja a Megbízást
- a Megrendelő tevékenységével ellehetetleníti a szolgáltatás teljesítését, a Megbízás előírásait és iránymutatásait, vagy a törvényi előírásokat megszegi
- illetve, ha a Megrendelő fizetési kötelezettségét határidőre nem teljesíti vagy megtagadja.
Ezekben az esetekben a Megbízott személy jogosult a szolgáltatás azonnali szüneteltetésére vagy felfüggesztésére amellett, hogy kártérítési igénnyel élhet a Megrendelő felé.
A Megbízott személy a szolgáltatás újra aktiválásáért jogosult a megrendelt szolgáltatás- és a késedelem mértékével arányosan plusz díjat számlázni a Megrendelőnek, aki azt köteles számára megfizetni. (Ennek hiányában a szolgáltatás helyreállítását a Megbízott személy megtagadhatja.)
- A szüneteltetett vagy felfüggesztett szolgáltatások újra aktiválásának díja a szolgáltatás díjának 25%-a (huszonöt százaléka), de minimum 20.000 Ft (húszezer forint).
Vis maior okok esetén (például: tervezett- vagy váratlan rendszerkarbantartás; kényszerű szabadság, betegség bármely fél részéről, stb.) a Felek a szolgáltatás kieséséből eredő károkért nem tartoznak felelősséggel egymás felé. A Megbízott személy ez idő alatt mindent megtesz a szolgáltatás mielőbbi helyreállítása-illetve folytonosságának biztosítása érdekében.
7. Felhasználási jogok
Megbízott személy a szolgáltatás eredményeképpen létrejött szoftver (többek között honlap vagy webáruház, egyéb programozott eljárás) felhasználásának jogát az alábbi feltételek szerint ruházza a Megrendelőre:
- Megrendelő tudomásul veszi, hogy a rendszer üzleti célú üzemeltetéséhez szükséges jogi feltételek biztosítása (például honlapon keresztüli adatgyűjtés vagy webáruház üzemeltetése esetén) saját érdeke és kötelezettsége.
- A Megbízott személy által előállított grafikai anyagok, programozási eljárások, telepített- illetve egyedileg létrehozott vagy testreszabott szoftverek tulajdon- és felhasználási joga akkor kerül a Megrendelő birtokába, ha az a Megbízott személynek a Megbízási díjat maradéktalanul megfizette.
- Megbízott személy jogvédelmi és biztonsági okokból a program működését megvalósító fájlokhoz és kapcsolódó adatbázishoz a Megrendelőnek nem, vagy csak korlátozott hozzáférést biztosít.
- Megrendelő a használati jogokat a Megbízott személy hozzájárulása nélkül harmadik személynek nem adhatja tovább, annak javára nem mondhat le róluk, valamint ezen jogokat nem értékesítheti.
8. Garancia
A vállalt garancia minden átadott állapotú, a Megbízás szerint kiegyenlített szolgáltatásra vonatkozik. A garancia érvényesítésének legfontosabb feltétele, hogy az elkészült honlapot vagy webáruházat a Megrendelő a Megbízott személy által kontrollált vagy kontrollálható webszerveren üzemeltesse; egyéb esetekben a garancia az átadáskori szerverkörnyezet helyreállítása esetén érvényes, melyekért a Megrendelő felel.
Honlap- vagy webáruház készítés esetén a Megbízott személy az átadástól számított 6 (hat) hónap garanciát vállal arra, hogy az általa átadott szoftver rendeltetés szerű használat mellett üzemszerűen, a specifikációban rögzítettek alapján működik. A garanciaidő alatt a Megbízott személy az elkészült szoftver egy példányát minőségbiztosítási okokból tárolja és egy alkalommal elektronikus formában díjmentesen kiadja a Megrendelő kérésre.
Megbízott személy a teljesített Megbízásokhoz munkaidőben (lásd: Kapcsolattartás bekezdés) díjmentes ügyféltámogatást biztosít szóban vagy ha ez nem lehetséges akkor E-mailben a Megrendelőnek az átadást követő 6 (hat) hónapra terjedő időszakban. A garanciális időszak alatt személyes tanácsadásra 1 (egy) alkalommal 2 (két) óra igényelhető díjmentesen, előre egyeztetett időpontban a Megbízott személy tartózkodási helyének 40km-es körzetében. (Ettől eltérő helyszínekre a kiszállás az ide vonatkozó díjszabás szerint történik.)
A garancia időtartama alatt, nem a nyújtott szolgáltatás-, nem az elvégzett fejlesztési feladat vagy nem az átadott szoftver hibájából adódó hibaelhárításért a Megbízott személy jogosult óradíjat-, ezen hibaelhárításhoz kapcsolódó kiszállásokért pedig jogosult kiszállási költséget felszámolni a Megrendelőnek.
9. Kapcsolattartás
Megrendelő hozzájárul, hogy E-mail címét, telefonszámát és további elérhetőségi adatait (továbbiakban: Kapcsolattartói adatok) a Megbízott személy kezelje, tájékoztatásra és ajánlataival kapcsolatos kommunikációjára felhasználja, azonban azokat harmadik félnek az ő beleegyezése nélkül nem adhatja tovább. Megrendelő tudomásul veszi, hogy a Megbízott személy következmények nélkül megtagadhatja azon kérések teljesítését, amik nem a Kapcsolattartói adatokban rögzített elérhetőségekről érkeznek. Megrendelő vállalja, hogy az elérhetőségi adataiban bekövetkezett változásról legfeljebb 15 napon belül értesíti a Vállalkozót.
Megbízott személy munkanapokon, 08:00-18:00 között E-mailes, munkanapokon munkaidőben 13:00-18:00 között (továbbiakban: munkaidő) telefonos kapcsolatfelvételi lehetőséget biztosít Megrendelőnek. Munkaidőn kívüli rendelkezésre állás esetén a Vállalkozó jogosult +25%-al emelt összegű munkadíjat felszámolni a Megrendelőnek.
10. Díjazás
- A szolgáltatás munkadíja minden esetben az egyedi megállapodás alapján a Megbízásban rögzített összeg.
- Óradíj: 7.000 Ft / óra (AAM).
- Személyes tanácsadás: Időtartama minimum 2 (két) óra, díja: 10.000 Ft / óra (AAM). Amennyiben az a Megbízott személy tartózkodási helyétől 40km-el távolabb történik, a Megbízott személy jogosult kiszállási díjat is felszámolni a Megrendelőnek.
- Kiszállási díj: 240 Ft / km (AAM), a Megbízott személy tartózkodási helyétől számítva.
Az elszámolás fejlesztési feladatok esetén 30 (harminc) perces egységekben-, tanácsadás esetén pedig megkezdett órákban történik.
11. A megbízás felmondása, megbízástól való elállás
Amennyiben a Megbízás teljesítésének feltételei annak megkezdésétől számított 30 (harminc) napon belül bármely oknál fogva ellehetetlenülnek, többek között például:
- A Megbízó nem adja át a teljesítéshez szükséges információkat (írott-, képi- vagy videó anyagok, hozzáférések) a Megbízottnak,
- vagy a szolgáltatásnak a Megrendelő részéről nincs elfogadott eredménye,
mindkét fél felmondhatja a Megbízást a Polgári Törvénykönyv (továbbiakban: PTK) erre vonatkozó rendelkezései szerint.
A Megbízás felmondására, illetve attól való elállás feltételeire a PTK 6:249. § paragrafusának irányelvei vonatkoznak:
- A Megrendelő a Megbízástól a Megbízás, illetve a szerződés teljesítésének megkezdése előtt bármikor elállhat, ezt követően a teljesítésig a szerződést felmondhatja.
- Felek részéről a Megbízástól történő elállás vagy annak felmondása esetén köteles a Megbízott személynek a díj arányos részét megfizetni.
A Megrendelőnek a felmondással egyidőben jeleznie kell a Megbízott személy felé, ha igényt tart az addig teljesített szolgáltatás rész-eredményére, ugyanis ezen anyagok tárolására a Megbízott személy nem köteles. Az anyagok digitális formátumban, az arra vonatkozó szoftverlicencek előírását figyelembe véve, a Megbízás felmondásáig kiegyenlített munkadíjjal arányosan adhatók ki a Megrendelőnek. Ha a készültségi fok ezt ekkorra már túlhaladta, a Megbízott személy kérheti Megrendelőtől a készültségi állapottal arányos munkadíj megtérítését, ellenkező esetben a kiadást megtagadhatja.
Felek kijelentik, hogy vitás esetekben törekednek a peren kívüli megegyezésre. Ha ez nem vezet eredményre, akkor elfogadják az Esztergomi Járásbíróság, illetve perértéktől függően a Tatabányai Törvényszék illetékességét.
12. Kapcsolattartói adatok
A honlap üzemeltetője:
- Név: Toókos Aba
- Telefon: +36-30/847-3312
- E-mail: [email protected]
- Postacím: 2517, Kesztölc Kosári utca 14.
13. Egyéb rendelkezések
A honlap üzemeltetője fenntartja magának a jogot az Általános Szerződési Feltételek előzetes bejelentés nélküli, egyoldalú megváltoztatására.
Kelt: Kesztölc, 2023.07.13. Érvényes visszavonásig!